ساخت200 مسجد توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::مدیر قرآن و عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اقدامات گسترده ارتش جمهوری اسلامی در راستای توسعه، تجهیز وساخت مساجد ، از ساخت 200 مسجد و تجهیز 400 نمازخانه، حسینیه درکشور خبر داد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدطاهر محمدی پیام، مدیر قرآن و عترت و نماز ارتش با اشاره به فعالیت ها و اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در حوزه مسجد گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ارتش، تشکیل و برگزاری باشکوه نمازهای جماعت در صفوف فشرده نظامیان خداجو ازاولویت های اول روحانیون در این حوزه بود که در پرتو نمازجماعت، تعلیم معارف وآموزش های دینی و اعتقادی و سیاسی تا خطابه های پرشور حماسی وبسیج نظامی در عرصه دفاع مقدس و ارتقاء بنیه انقلابی و شهادت طلبی و بصیرت افزایی شکل خود را پیدا می کرد.

 وی بیان کرد: انسجام و افزایش این تجمعات مذهبی از سویی و محدود بودن اندک مساجدی که در برخی شهرک ها و مراکز نظامی وجود داشت از سوی دیگر ضرورت داشت تا بنیان گذاری مساجد متعدد در این اماکن در برنامه کار مسئولان وفرماندهان و دست اندرکاران قرارگیرد لذا می توان گفت یکی از مهم ترین کارهای ارزشمندی که طی سالیان متمادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته احداث مساجد باشکوه و متعدد در سراسر کشور است.
 وی خاطر نشان کرد: البته وقتی صحبت از مسجد می کنیم منظور مسجد با تمام مختصات شرعی و مشخصات ویژه مسجد است که در همه جا شناخته شده و تابع احکام خاص است و گرنه بسیاری از اماکن مذهبی در پادگان ها و مراکز آموزش و محیط های اداری و سازمانی ارتش هم احداث و ایجاد شده که هرچند عملا همان کاربرد مسجد را دارد اما به دلایلی تحت عنوان نمازخانه یا اسامی دیگر نامیده می شود و احکام شرعی مسجد برآن ها صادق نیست و این هم مرحله دیگر و بخش وسیع تری از تلاش ها  برای بنا و احداث مساجد و اماکن مذهبی و عبادی در ارتش مکتبی
و انقلابی ما است.
 حجت الاسلام محمدی پیام ادامه داد:  بنا براین در حال حاضر بیش از 200 مسجد در ارتش تاکنون ساخته شده که هر کدام با منضمات و متعلقات خود سنگر و پایگاه عظیمی برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی شناخته می شوند که در طول سال علاوه بر اقامه نمازهای جماعت صبح و ظهر وشب، محافل قرآنی، مجالس دعای کمیل و  ندبه و توسل و... جلسات متعدد فرهنگی جهت اقشار مختلف برادران و خواهران، مراسم متعدد در مناسبت های مذهبی سال افزون بر ایام ویژه ماه رمضان و محرم و صفر و برپایی هیئات مذهبی و برگزاری سنت حسنه اعتکاف و بسیاری حرکت های موثر دیگر از قبیل دفتر مشاوره مذهبی و خانواده ، پاسخ به سئوالات و شبهات اعتقادی ،کتابخانه، غرفه فرهنگی   و کلاسهای آموزشی برای جوانان و نوجوانان و اردوهای زیارتی ، سیاحتی و... را در خود جای داده است.
 مدیر قرآن و عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: علاوه براین مساجد رسمی و مشخص، در رتبه بعدی بیش از 400 مکان با نام نمازخانه و حسینیه و... احداث و تجهیز شده که همانگونه که قبلا اشاره شد هر چند در جایگاه و گستردگی آن مساجد نیست ولی فعالیت های فرهنگی که با حضور و نوآوری های روحانیون پر تلاش و دلسوز و علاقمند و به خصوص توانمند و با روحیه و جوان در این اماکن انجام می گیرد کمتر از سایر مساجد نیست.
 وی افزود: از جمله اقداماتی که به منظور تجهیز این مساجد و اماکن از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با همکاری فرماندهی  صورت گرفته می توان مفروش نمودن تمامی این اماکن به فرش سجاده ای مناسب و یکنواخت را ذکر کرد که تا کنون  ظرف پنج سال حدود یک صد هزار متر مربع فرش سجاده ای واگذار گردیده و همچنان در حال تکمیل است.
  بنابرگزارش روابط عمومی دفتر قرآن و عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام محمدی پیام در خصوص برگزاری اعتکاف در مساجد ارتش هم گفت: در ماه  رجب سال جاری بیش از ده هزار نفر از برادران و خواهران خانواده بزرگ ارتش در یک صد باب از مساجد آجا معتکف گردیدند.
وی گفت:  برگزاری نماز های جماعت و حضور روحانیون البته محدود به این اماکن نبوده و در تمامی نقاطی که نیروهای آماده ارتشی مستقر هستند مانند مناطق مرزی ، پدافندی ، جزایر ، عرشه ناوهای نظامی در ماموریتهای دریایی و ... در هر فضای مناسب  محلی بعنوان نماز خانه پیش بینی و نقش ماندگار مسجد آشکار و اثرگذار می باشد و روزانه در سراسر ارتش حدود هشتصد  روحانی به اقامه نمازجماعت و تبلیغ دین و بیان احکام اشتغال دارند.
وی همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مساجد را احداث و تجهیز کامل مسجدی بسیار باشکوه در پایگاه هوایی شهید نوژه در همدان نام برد و تصریح کرد:  این  مسجد به همت سامانه فرماندهی با زیربنای بیش از یک هزار و دویست متر مربع بنا گردیده و توسط ریاست سازمان عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان و مقامات ارتش طی هفته گذشته افتتاح و به نام «مسجدالنبی» (ص)  نامگذاری شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران «بی‌اعتقاد کردن نسل نو و جوان جامعه به دین و اصول انقلابی و حذف تفکر فعالی» را از اهداف جنگ نرم دشمن دانست. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930606000429#sthash.IK0M7QMI.dpuf

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا